Vragen over de patiëntomgeving/HRA
Met deze website krijgt u online toegang tot een deel van het huisarts informatiesysteem : uw afspraken, uw medicijnlijst en delen van uw eigen medisch dossier. Daarom zijn er strengere regels voor het beschermen van uw privacy.
Uw Email adres kunt u maar voor 1 persoon kunt gebruiken . Voor gezinnen kan dit een probleem zijn. Dit kunt u oplossen door :
– Een familieaccount aanmaken binnen gratis diensten als Gmail.com of Hotmail.com en vervolgen aliassen zoals; vader@, moeder@, kind1@, kind2@ etc..
Men communiceert hier met een eigen account, maar de mail komt aan in een gezamenlijke e-mailbox.
– Elke patiënt een eigen mailaccount laten aanmaken.
Eventuele problemen:
De email sessiecodes werken niet en ik krijg er meerdere.
Het niet ontvangen van sessiecodes kan in de doorgestuurde gevallen verschillende oorzaken hebben:
– Is het e-mailadres correct? (te controleren met de patiëntbeheerder gegevens op de consumentenlijst)
– Is de sessiecode in de ongewenste e-mail map terecht gekomen?
– Wordt er bij het goede e-mail adres gekeken?
– Is de sessiecode goed overgetypt of gekopieerd (soms wordt er een spatie gekopieerd naast de sessiecode)
– Bij sommige e-mailadressen wordt de sessiecode wat vertraagd afgeleverd, dit kan te maken hebben met spamfilters. Wanneer de code wat langer onderweg is drukken sommige mensen op de knop om een nieuwe sessiecode te ontvangen. Vervolgens komt sessiecode 1 (vertraagd) binnen. De patiënt ziet de code binnen komen en denkt dat dit de tweede code is. Als de patiënt deze code (sessiecode 1) gebruikt werkt het niet: sessiecode 2 is namelijk inmiddels aangevraagd, onderweg en de enige die juist is. In dit geval is er te snel een nieuwe sessiecode aangevraagd.
– Er kunnen problemen zijn met bepaalde browsers of een verouderde versie van uw internetbrowser gebruikt. Het updaten van uw browser verhelpt dan het probleem. Google chrome en explorer hebben het probleem niet.
We zien heel vaak dat de sessiecode in de map met ongewenste e-mail terecht komt in eerste instantie. Dit is vaak de eerste plek waar gekeken moet worden bij problemen met de sessiecode. Zou u kunnen nagaan wat er precies misgaat, zodat wellicht één van bovenstaande oplossingen toegepast kan worden of dat het verder onderzocht moet worden.